AKTUALNOŚCI

WYBRANY WPIS

WIADOMOŚCI Z ROKU:
06 LIPIEC
Pozycjonowanie jest ważne, ale czy najważniejsze?

Wyobraźmy sobie sytuacje, w której w jednym budynku siedzibę mają trzy konkurencyjne firmy. Powiedzmy, że zajmują się budowaniem domów. Każda z firm oferuje dobre jakościowo usługi na danym terenie i jednocześnie dba o swoich klientów. Jednak przedsiębiorstwo znajdujące się na 4. piętrze ma najmniej zleceń, to na trzecim radzi sobie trochę lepiej, ale to na drugim zgarnia większość klientów. Dlaczego? Bo znajduje się na najlepszej pozycji.

Tak też jest z pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Przeciętny Kowalski szukając jakiejś firmy, która oferuje potrzebną mu usługę lub produkt, wpisuje prostą i nieskomplikowaną frazę, np. budowanie domów Łódź. I tutaj zasada jest prosta – im wyżej w wynikach wyszukiwania pojawi się link do strony Twojej firmy tym lepiej. W takiej sytuacji rosną szansę na sprzedaż Twoich produktów lub usług. To tak jak z tymi firmami w jednym budynku. Klient wejdzie na pierwsze, drugie, no ewentualnie trzecie piętro. Nawet jeśli oferta nie do końca mu odpowiada, to jeśli ma szukać dalej – po prostu odpuści.

 

Czy zatem wysoka pozycja wystarczy do sprzedaży Twoich produktów lub usług?

Nie. To bardzo ważne działanie jednak niewystarczające. Jeśli Twoja firma znajdzie się na pierwszym miejscu wyszukiwania, ale strona WWW, na którą przekierujesz szukającego będzie bardzo nieczytelna, niekonkretna lub po prostu brzydka – odstraszysz klienta. Wtedy cała praca wykonana nad pozycjonowaniem będzie mijała się z celem, a potencjalny klient kliknie w pozycję pod Tobą.

Współcześnie klienci wybierający firmę, interesują się również tym jak ona funkcjonuje i kto w niej pracuje. Pomyśl tutaj o swojej ulubionej restauracji. Lubisz ją nie tylko za wspaniałe jedzenie ale także za to, jaka panuje tam atmosfera i jak dobra jest obsługa. Wybierając firmę zajmującą się budowaniem domów, nie wybierzesz tej, której siedziba znajduje się w ruinie, a pracownicy na Twoje pytania odpowiadają: zaraz. Idealnym miejscem do pokazania tego, jak funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo i jaka panuje w nim atmosfera są media społecznościowe. Należy pamiętać, że użytkowników samego Facebooka jest w Polsce już 13,4mln (stan na marzec 2016), więc to potężne medium skupiające Twoich potencjalnych klientów.

 

Dlaczego obecność w mediach społecznościowych jest taka ważna?

Kiedy już wykonasz świetną robotę przy pozycjonowaniu i będziesz posiadać wspaniałą, responsywną i przejrzystą stronę internetową, klienci udadzą się na poszukiwania Twojej firmy w mediach społecznościowych. Sprawdzą opinie, zobaczą czy ich znajomi już korzystali z Twoich usług lub po prostu napiszą do Twojej firmy wiadomość. Dlatego tak ważna jest odpowiednia i gruntowna obsługa klienta w social media. Największe marki na świecie posiadają w swoich strukturach cały dział, zajmujący się tylko tym: odpowiadaniem na wiadomości, rozpatrywaniem skarg i zażaleń właśnie przez media społecznościowe.

Warto zauważyć, że świat zmierza w kierunku, w którym jakiekolwiek komplikacje i zawiłe działania (np. proces reklamacyjny) powodują, że klienci odwracają się do firmy plecami i już nigdy do niej nie wracają. Pamiętajmy więc, że choć pozycjonowanie i to na którym miejscu w wynikach wyszukiwania „wyskoczymy” jest bardzo ważne, to bez kompleksowej obsługi internetowej przyniesie to efekt o wiele mniejszy niż zamierzony. Oczywiście, nadal klienci będą klikać i wchodzić na naszą stronę ale bez odpowiedniego zintegrowania wszystkich działań, oddala to nas od sukcesu. 

Odpowiadając więc na pytanie zadane w tytule tego tekstu: Tak. Pozycjonowanie jest ważne, ale nie najważniejsze.

 

Jaki zatem jest klucz do sukcesu firmy w internecie?

Pozycjonowanie, odpowiednia strona WWW, zaplanowane działania w mediach społecznościowych i oczywiście wyróżniająca się oferta. I wszystko poukładane w jedną spójną strategię.  

WRÓĆ
POZOSTAŁE WIADOMOŚCI